Haveryoghurt ontbijtje

Juist nu met het thuiswerken, had ik behoefte aan een licht maar voedzaam ontbijtje.

Met enige regelmaat, maak ik daarom dit ontbijtje. Haveryoghurt met appel, granola, pindakaas en andere pitten/zaden.

Haveryoghurt ontbijt

Voordelen van haveryoghurt:

Haveryoghurt is gefermenteerd, wat betekend dat dit een positieve werking heeft op je darmen en vertering. Het werkt dan als een soort probiotica. Daarnaast zit haver barstensvol vezels. Dit maakt het niet alleen goed voor de darmwerking, maar het geeft ook een verzadigd gevoel! Daarnaast hebben deze vezels als voordeel, dat het het LDL cholesterolgehalte in het bloed kan verlagen. Deze vezels, zorgen er tevens voor dat je sneller een verzadigd gevoel krijgt. Omdat het ook een langzame koolhydraat is, zal je bloedsuikerspiegel ook niet zo schommelen. Doordat je energielevel in je lichaam gelijk blijft, kan het er zelfs voor zorgen dat je wat bovenwenselijke kilo’s kwijt raakt.

Recept:

  • 1 appel in kleine stukjes snijden
  • 150 a 200 gram haveryoghurt
  • 20 gram (Suiker loze) granola
  • 5 mespuntjes pindakaas (zonder toevoegingen)
  • Pitten/zaden naar smaak zoals Hennepzaad, moerbeien, zonnebloempitjes, etc.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *